اگر دوباره حق انتخاب داشتین ، کدوم رشته دریایی رو انتخاب میکردین؟
لطفا دلایل خودتون رو با رعایت احترام و دلیل قانع کننده تو کامنت های همین پست بنویسید. پاسخی که شما میدین قراره ملاک انتخاب رشته برای خیلی از علاقمندان به رشته های دریایی باشه.
۱. افسری عرشه (پایان این مسیر کاپتان کشتی شدنه)
۲. مهندسی کشتی (پایان این مسیر سرمهندس کشتی شدنه)
۳. مهندسی برق کشتی (پایان این مسیر ، مهندس اول برق کشتی شدنه)
۴. ملوان موتورخانه (پایان این مسیر فیتر کشتی شدنه)
۵. ملوان عرشه (پایان این مسیر سرملوان یا بوسن شدنه)
۶. ملوان آشپزخانه (پایان این مسیر سرآشپز کشتی شدنه)
پاسخی که شما میدین قراره ملاک انتخاب رشته برای خیلی از علاقمندان به رشته های دریایی باشه. لطفا وقت بذارید و حتما پاسخ بدین?
افسرعرشه
قطعا انجین
شاید کار بدنی سخت تر باشه
اما روح و روانت راحت تره
و اینکه اگر روزی بخوایی از دریا بری خشکی کار بیشتر وجود داره برات
من مسلما افسری عرشه رو انتخاب میکنم . من خودم الان ۱۴سال سابقه کار دریایی در رنک ETOرو دارم رشته برق از نظر فنی خوبه و هیجان انگیزه ولی متاسفانه جایگاه خودش رو نداره علیرغم اینکه رشته ما ارزشش بالا هست . من دوباره رنک deckرو انتخاب میکنم . چون آخرش کاپیتان میشید که شغل راحتی هست . شما نگاه کن چرا کاپیتان ها با سابقه بیش از ۲۵سال هم باز میان دریا ولی بچه های برق به ۲۰سال نرسیده از دریا فرار میکنن . کشتیرانی همیشه تو رنک برق مشکل تامین نیرو داره ولی تا دلت بخواهد کاپیتان داره . تو آفیس هم جایگاه بچه های عرشه بهتره .
خود دریایی ها هم مخصوصا انجینییرها بچه هاشون رو میفرستن عرشه
سلام .میشه درمورداینکه حقوق چطوره یه توضیحی بدید؟؟واینکه بنظرتون من مازندرانم بیام به سمت این شغل خوبه ؟؟ منم رشته ام مهندسی برقه
سلام . فرقی نداره کجای ایران باشی، اگر علاقه به دریا و دریانوردی داری میتونی بیای سمت این حرفه ، در مورد دستمزد هم درآمدش نسبتا خوبه، اما از استاندارد بین المللی خیلی پایین تره
من البته همسرم کاپتان هستند و خودم دریانورد نیستم اما من باشم مهندسی موتور رو انتخاب میکنم اخه بعدا اگر نخواستید تو خشکی هم راحت از بقیه رشته ها کار دارید، اما خوب هیچ چیز مثل ابهت کاپتان تو کشتی نیست
به عنوان یه مهندس میگم هرکدوم مشکلات دردسر ها مسولیت های خودشون رو دارن همه چی برمیگرده به علاقه با همه سختی هایی که میکشم برگردم بازم مهندس میشم
تو کشتی هرکسی به نوبه خودش زحمت میکشه هیچکس کمتر یا بیشتر کار نمیکنه این تصور اشتباه گروه خاصیه که بعضیا کاری انجام نمیدن
بله توی لنگر شاید حجم کار افسرای عرشه در کل یکم کمتر باشه اما بازم مسولیت های خودش رو داره واقعا باید بر اساس علاقه تصمیم گرفت البته مهندسی تجربه ای برای فرد میاره که بعد اگر بخواد رو خشکی کار کنه موقعیت های زیادی وجود داره و خب این موقعیت ها برای افسران عرشه کمتره و اینکه زمان بیشتری هم میطلبه تا یه نفر کاپیتان بشه در مقایسه با رسیدن به سرمهندسی
قطعا انجین
شاید کار بدنی سخت تر باشه
اما روح و روانت راحت تره
و اینکه اگر روزی بخوایی از دریا بری خشکی کار بیشتر وجود داره برات
سلام کسی ۶سال تو نیرو دریای ارتش روی ناو بوده و خدمت کرده بخاد بیاد کشتی رانی این ۶سال سابقه حساب میشه؟ بلاخره کسی که از صفر میاد و کسی ۶سال رو ناو خدمت کرده تفاوتی باید داشته باشه
من خودم به شخصه اگه برگردم دوباره مهندسی رو انتخاب میکنم چون مهندسی جذابه مخصوصا دستگاهی رو تعمیر می کنی و دستگاه استارت میزنیو شروع به کار کردن میکنه خستگی آدم در میاد
ولی مهندسی سختی های خودش داره گرمای طاقت فرسا سر صدا و…..
باسلام عزیزی که دررابطه اینکه افسری انتخاب کنه یامهندسی باید مشخص بشه درچه تناژی میخواد وارد شغل شریف دریانوردی بشه ؟
ایا بطریق اکادمیک ویاتجربی؟
یک خط ازاخرعرضکنم خدمتتان هرشخصی بخواد وارد شغل شریف دریایی بشه اول ازهمه باید ببینه علاقه داره یاخیربخاطربیکاری جامعه میخوادبیاد؟
بهرحال اگرتوان مالیش خوب باشه بهتره که وارد دانشگاه بشه وازپایه قوی باشه ؟
واگرتوان مالی جواب نمیده باید بیاد کارکنه وتجربه کسب کنه که میشه تجربی
ودیگه اینکه درتجربی افسری تعلق ب دک داره ؟
ودررده سرمهندسی تجربی هم افسرانجین هست !!!
وخلاصه عشق وعلاقه درردیف اول هست وبعدش کاروتلاش درغیراینصورت پیشرفتی حاصل نمیشه ؟
ب امید موفقیعت همه دریایی های عزیز
در کل به روحیه بستگی داره،
انجین از نظر بدنی تحلیل داره، خیلیا دیسک کمر گردن، زانو درد و نقص عضو پیدا کردن بعد از ۱۰ سال کار، ولی از نظر منتالی انجین بهتر هستش، و فکرتون زیاد درگیر نمیشه بابت کاری که انجام میدیم، تیم ورک هستش کارا، ولی خب بسته به رنک هر کدوم سختیهای دیگه هم داره، از آلارم گرفتن تو شب و استرس نترکیدن ماشینآلات و، استرس کاری سخت و بیدار موندنی یکی دو روزه، استرس رسیدن به بندر… خیلی چیزای دیگه، راجب دک چون رسته من نیست نمیتونم زیاد نظر بدم، در کل دک کار بدنی کمی داره ولی اترس و فکر مشغولی زیادی…
سلام من مکانیک می خونم سال دوازدهم واینکه به دریا نوردی علاقه دارم و بچه خراسانم چطوری می تونم وارد شغل شریف دریانوردی بشم و در حوضه مهندسی مکانیک خدمت کنم . لطفا راهنمایی کنید
شرکت ها و آموزشگاه های زیادی برای آموزش وجود دارن. مثل مرکز آموزش تخصص های دریایی محمودآباد مازندران ، مرکز شیان کشتیرانی در تهران ، کیش رو آبی ، خزرآموز ، مرکز آموزش دریانوردان نوشهر بهترین گزینه همان نفتکش محموداباد است